Mezuniyet Üzerine; Bir de Onları Dinleyin - 3

Ve söyleyeceklerimi söyledim. Tören oldu bitti, yazacaklarımı da yazdım (1. yazı VE 2. yazı) ama şimdi söz hakkı onlarda, sevdiklerimde. Kulak verelim

Abdullah A. - 21 yaşında - Mezun - Orhancı
Düşünen araştıran yorumlayan kendine güvenen ıyi iletişim kurabilen etrafına örnek ve alanında yetkin (veya olacağından emin olduğum) canım arkadaşım Müslüm'e...

Bu saydığım sıfatlarla Orhan Gencebay sarkilari gibi çok yönlü özellikleri kendi kimliğinde toplamayı başarmışsın. Allah (cc) daim etsin. Gerçek hayatın arefesi saydığımız şu günlere kadar hep böyledin, böyle de devam etsin inşallah. Eminim ki başarılı bir gelecek kapında. Seni tanıdığım şu 15 yıllık süre zarfında hiç bir an pişman olmadım, olmayacağım inşallah. Hayatta başarı, huzur ve mutluluk hep seninle olsun. Sevgiyle...

*****
Ahmet Sami T. - 22 yaşında - Şıh - Sağkalpli

İçimden geldiği gibi yazıyorum karışma.


Yazın sıcak günlerinden biriydi ben dükkanımızın önünde oturuyordum, artık kepenkleri kapatma vakti gelmişti. Gözlüklü bir çocuk (senmişsin) çıkardı plastik bir top oynamaya başladı. hatırladığım ilk görüşüm oydu. Meğer bu çocuk ilkokul, ortaokul, lise, üniversite, evlilik… pardon evlilik yok yani hayatımın her deminde benimle olacak (hayat arkadaşı diyecem yanlış olacak :) Allahın güzel bir kuluymuş. Beraber ne anılarımız geçti gerçekten de şimdi aklıma 8. sınıfta top sahasında gece yürürken deccali konuştuğumuz sırada ışıkların sönmesi geldi ve senin koşarken bana arkadan bekle samiiiiii deyişin (nıhahahhaha) yav buraya şimdi herşeyi yazmayayım. Ama sende gördüğüm ve örnek almam gerektiğini kendime söylediğim ama hiçbir zaman yapamadığım bir özelliğin var (hemen şişme len) yapacaklarını not defterine yazman ve unutmadan hepsini programlı bir şekilde yapman. (ben heç yapamadım le). Ama bu not defteri gıcığıma da gidiyordu mesela 'kardeş şu gün şu saatte şurada buluşalımmı' diyorum cevap:porograma bakacam. (hay ben senin programını..). Neyse kardeş velhasılı kelam üniversite hayatımızdaki birlikteliğimizde bitiyor ama üniversite de kalacam dedin ya (akademisyenlik için) aklıma gelmiyor değil: ilk okul, orta okul ,lise ve üniversite de birlikteysek… lannn kehanet tutarmı acaba (ben de mi akademisyen olacam). Şakası bir yana Allah birlikteliğimizi bozmasın kardeşim kiseye nasip olmaz böyle arkadaşlık değerimizi iyi bilelim vesselam….


*****
M. Akif K. - 22 yaşında - Öğrenci - Zayıfötesi
İlk ev arkadaşım olduğunu duyunca azıcık çekinmiştim, yok yok korkmuştum, hayır hayır tiksinmiştim yok be ürkmüştüm ben yaa :) Şaka yapıyorum tabi, ödüm kopmuştu.İnsan tanımadığının bilmediğinin düşmanıdır derler hep. Ne kadar da doğru söylemişler. Ben Müslüm’ü geçen yıl tanıdım. Çektiğimiz sıkıntılar aramızdaki kardeşlik bağlarının güçlenmesine vesile olmuştu. O zorlukların bizlere olan katkıları gibi Müslüm’de de büyük değişmeler yaşanıyordu. Her zahmette rahmet var sözünün tecellisine şahit oluyorduk :) Hatta artık gelenek haline gelen doğum günlerinde yüze pasta çakmayı ilk o başlattı. O günleri hiç unutamıyorum, Fatih’in o pastalı suratı hala aklımda. Başlattı başlatmasına da yapılan her doğum günü kutlamalarında da 2. kurban zavallı hep kendi oluyordu olmaya da devam ediyor. Kardeşimi anlatmaya ne zamanım yeter ne de edebiyatım. Kapta ne varsa dışarı o sızarmış.

Fazla uzatmanın manası yok, sızanlardan bir kaç örnek vereyim. Müslüm’ün en çok kullandıkları:
-Erik yek mi?
-Bak bana dua et, olur mu?
-Hadi pasta yapalım.
-Mustafa gene kilo almış (bu arada hiç kendini görmüyor).
-Çay hazır! (Kendisi hiç içmezdi)
-İyi günler tatbak mı? Bize altı dürüm.
-Allah’a emanet olun.

*****
Yunus G. - 22,5 Yaşında - Öğrenci - Doktor

İlkokuldayken bize kardeş kelimesinin karındaş kelimesinin farklılaşmasıyla oluştuğunu söylediler. Fakat ben senin için rahatlıkla söyleyebilirim ki kardeş olmak için karındaş olmaya gerek yokmuş... Lisedeyken babama arkadaşlık ortamından bahsettiğim zaman '' Oğlum, lisedeki arkadaşlarına sahip çık, onları unutma. Çünkü en saf dostluklar o zaman kurulur.'' demişti. Seninle olan samimiyetimiz bu sözün doğruluğunu ortaya koydu.

Liseyi beraber okuduk, farklı yerlerdeyiz ama bence üniversiteyide beraber okuduk. Duygusal bunalımlardan, siyasi değerlendirmelere, ekonomik çıkmazlıktan :), hukuki çözümlemelere kadar fikrine başvurduğum ve başvuracağım kişilerden birisin. Şimdi mezun oluyorsun ve önüne yol ayrımları çıkıyor. Inşaallah en hayırlı yolu seçer ve başarının doruklarına çıkarsın. Haktan hukuktan ayrılmaman dileğiyle...

*****
Mustafa İ - 21 yaşında - Öğrenci - Kandil Mesajcısı
Hayatı yaşayışındaki farklılık, dostukluğundaki güzelliğiyle nev–i şahsına münhasır bir kişiliğe sahip olan zat-ı muhteremin öğrencilik yaşamını rahmetle anıyorum, kendisiyle yaşadığım onlarca anıyı kardeşliğimizin bir nişanesi olarak mazi defterine kaydetmeyi şahsım adına onur biliyorum.

Kimi insanların bir görünen bir de buz dağı misali görünmeyen, bilinmeyen bir derinliği vardır. Zat-ı Muhtereminde kendisinin bile içinde boğulduğu bir derinliği vardı ki umut ediyorum o iç derinliğini hiç kaybetmez.

Şu kısa hayat yolculuğunun bir o kadar da kısa durağında tanıdığım “müslüm abi” ye ömrü boyunca sağlık, sıhhat, afiyet, huzur diliyorum.

*****
Fatih T. - 22 Yaşında - Öğrenci - Kardeş

Kardeşim...

Okulda bana en çok kardeşim diye hitap eden ve benim de ençok kardeşim dediğim insan.Bu yazı da senden bahsetmem gerektiğini biliyorum ama kendim hakkında şunu da belirtmeden geçemeyeceğim; yazı yazmayı ve iltifatlarda bulunanmayı pek becerebilen biri değilim. Onun için bu yazıda seni kıymetin ölçüsünde anlatabiliceğimi sanmıyorum.

Daha başlamadan bitirdin diyebilirsin ama senin hakkında dikkatimi çeken 2 şeyden bahsedip bitireyim.

Bunlardan birincisi ; Bitmek tükenmek bilmeyen azmin, gayretin, araştırma, öğrenme isteğin. Bunlar sende oldukça (daha da artacağını umut ediyorum) İnşallah akademik kariyerinde çok başarılı olacaksın.

İkincisi ise; benim tanıdığım hazırlıkta ki mfc ile şu an ki mfc arasında ki fark.

‘Aradaki fark ne ki?’ der gibisin. Onu da hemen 2 cümleyle özetlemeye çalışayım.

Hazırlıkta ki mfc ; kendi doğruları,kendi hayalleri olan hatta bu doğrular çerçevesinde kendine ceo kartviziti dahi bastıran,çevreye karşı biraz daha az duyarlı olan birisiydi.

Şimdi mfc ise (kendi hayallerin ve doğruların yine devam ediyor onlara laf atmadım :)) Çevreye karşı alabildiğine duyarlı, başkasının dertlenmesiyle dertlenen inandığı değerlerden taviz vermeden yaşayan ve çevresine de böyle yapmasını salık veren birisi.

‘Arada ki fark ne kadar ki?’ der gibisin.

Dağlar kadar kardeşim dağlar kadar.

Allah yolunu, bahtını açık etsin.

*****
Beşir G. - 27 yaşında - Doktor - Etlipide

Benden yıllık için yazı yazmamı istediğinde ilk aklıma gelen tanıştığımız gün oldu. O gün başı sürekli havada gezen, insanların yüzüne bile bakmayan ve çok çocuksu biri olduğunu düşünmüştüm. Şimdi ise görüyorum ki o havaya bakış aslında maddi manevi ulaşmayı hedeflediğin noktaya bir bakışmış. Bu 3 senede o noktaya ulaşma adına çıktığın her basamakta başının bir o kadar eğildiğini, mütevaziliğin ve olgunluğun kişiliğine yerleştiğini belki en yakından görenlerdendim. Şu an bulunduğun yerinse hedeflediklerinin daha çok başı olduğunun da farkındayım. Umarım bu diploma iki cihanda da en yüksek mertebelere çıkmana vesile olur. Hedeflerine en kısa zamanda ulaşabilmen dileğiyle. (yanlız bu hedef sağlık bakanlığı felan olmazsa mutlu olurum:P )

*****
Serkan A. - 20küsur yaşında - Mezun - Beşiktaşlı

Çok sevgili dostum Mfc.

Çok zaman geçti, çok şey değişti. 2009'da tanışmıştık. Çok zaman geçti geçen 5 sene değil adata ömür. Ömürler. Birkaç insanın hayatlarımızdan silinişine tanıklık ettik. Hani bana forma borçlu olan müstakbel ev arkadaşlarımız vs :) Neyse kardeşim zor zamanlar atlattık. Hastane zamanında çıkarsız yanımda olan az ve öz insanlardan bir tanesisin. Allahtan dilerim ki ömrünün geri kalanında inşaallah milyarda bir olan tanışma şansımız gibi, yine kesişir yollarımız. Kesişmesede bir Fb hesabı açarak içtiğin sudan gezdiğin topraktan bizleri haberdar et. Seni Allah için çok seven eski bir dostun. Verdiğin emeğini geri kalan hayatında misliyle alman dileğiyle.

*****
Şehmus Ş. - 22 yaşında - Meczup - Seyyah
Çok eskilerden tanıdığım ama üniversitede tanıştığım güzel insan…

Tanıdığım zamanlarda pek sevmediğim :), tanıştıktan sonra yanıldığımı anladığım yüreği temiz kardeşim; öncelikle yıllığında yazı yazmama izin verdiğin ve beni o değerde gördüğün için (en azından ben öyle inanıyorum =)) teşekkür ederim. Küçük yaşlarda başladığın ve yazılısıyla, sözlüsüyle, OKS’siyle, YGS’siyle, vizesiyle, finaliyle (cartıyla, curtuyla) bir türlü bitmek bilmeyen öğrencilik hayatının nihayet sonuna geldin. Gerek üniversitede gerek sosyal hayatta öğrendiklerini bundan sonraki hayatına başarıyla uygulayacağına inancım tam. Ve inanarak söylüyorum ki çok başarılı yerlere gelecek bilgi ve kapasiteye sahipsin. Senden ricam nerede, hangi konumda olursan ol her zaman doğru bildiğini söyle, haksızlık yapma ve yapanların karşısında dur ki zaten bunları ben söylemesem de yapacak yüreklilikte birisin. Hayatına devam ederken sadece maddi değil aynı zamanda manevi yönden de kendini eksik bırakma ve hep geliştir. Çünkü maneviyatla desteklenmeyen maddi bilgi insana fayda sağlamaz. Bundan yıllar yıllar sonra bu yazıyı okuduğunda inşallah iki iyi dost olarak hayatımıza devam ediyor oluruz. Ve sen bu yazıyı okuduğunda inşallah yüzünde güzel bir tebessüm oluşturabilir. Yazıma bütün insanların hayatında uygulaması gereken ve senin de her zaman aklında bulundurmanı istediğim halk şairi Yunus Emre’nin şu dizeleriyle son veriyorum:
İlim ilim bilmektir,
İlim kendin bilmektir,
Sen kendin bilmezsin,
Ya nice okumaktır
Okudum bildim deme,
Çok taat kıldım deme,
Eğer Hak bilmez isen,
Abes yere gelmektir..

Seni Allah için seven kardeşin Şehmus.
*****

Abdulaziz Thabit - Unknown age - Tanzanian - Architect


Well my brother.. i dont know what to say.. when i first met you i was new to gaziantep even though not new to turkey.. And to be truthful i had never met a more sincere and down to earth person like you... you are very kind and very trustworthy! Masha Allah... bi idhnillahillahi taala you will be most successful in your future endeavours in sha Allah..

Yorumlar

  1. Çok güzel bir düşünce olmuş yıllık yazılarını bloga aktarmak , galiba erasmus dönüşü bu yöntemi bende kullanacağım izninizle ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkürler, tabi yapabilirsiniz

      Sil

Yorum Gönder